انتقاد روزنامه جوان از مهران مدیری و رامبد جوان
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۹۹۱۸
روزنامه جوان نوشت: به نظر میرسد تمهیدات مهران مدیری در دراکولا در طراحی صحنه و پوشش خلاصه میشود. اگر همان قسمت اول را دیده باشید به یاد دارید که جای دوربین کجا قرار میگیرد و حرکتهای دوربین چگونه است، انگار که با یک فیلم تبلیغاتی از خانه و زندگی خانوادهای مرفه مواجه هستیم، با دیالوگهای سطحی و توخالی تیپهای منسوخ شده و تکراری، موقعیتهای به شدت زرد و تحقیرآمیز که اساساً ربط منطقی به یک سریال کمدی ندارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
استفاده از حیوانات در قسمت اول و رفت و آمد با هلی کوپتر و در حسرت ماندن مینا شرافت به جایگاه پرزرق و برق زندگی کامران کامروا همان فخرفروشی است که مخاطب را تحت تأثیر شرایط بد روحی در این دوران اقتصادی قرار میدهد و مشخص است که هر قدر سریال جلو برود، چیز زیادی برای ارائه ندارد چراکه در دراکولا دیالوگها بر اساس فضای مجازی شکل گرفته است و البته موقعیتهای ناآشنایی که تنها کارگردانش آن را زندگی کرده و، چون خودش غرق این سبک زندگی است، نمیتواند منتقد خوبی برای آن باشد.
گویا مدیری دیگر حوصله و تمرکز سریالسازی ندارد و فقط میتواند پشت میز برنامه دورهمی بنشیند، البته دراکولا هم در جایگاه خودش یک دورهمی ساده است که درآمد خوبی برای سازندهاش دارد!
رامبد جوان نابلد
«مردم معمولی» وضعیت بهتری نسبت به دراکولا ندارد بلکه با دیدن همین دو قسمت میشود فهمید که جوان در کارگردانی ضعفهای شدیدی دارد. استارت یک سریال باید استانداردهای لازم را داشته باشد، اما در قسمت اولِ مردم معمولی شاهد نکته جدیدی نیستیم، انگار این سریال برای دهه ۸۰ است؛ چند بازیگر دور هم جمع شدهاند و دیالوگ میگویند و با آهنگ عربی میرقصند، جالب است که در همان قسمت اول برای آمدن امیر عرب چه شوق و ذوقی دارند که این میتواند نشانهای از وطنفروشی باشد! مردم معمولی نه تنها سریالی معمولی نیست بلکه زننده و تحقیرآمیز و لوس است.
بازیگری، چون آتیلا پسیانی با آن همه سابقه جلوی دوربین قر میدهد، همگی نه تنها بازی نمیکنند بلکه فقط جلوی دوربین قرار گرفتهاند. شبنم مقدمی مثل همیشه فقط جیغ میزند و رامبد جوان هم انگار خندوانه اجرا میکند؛ تیپی تصنعی و جلف که به هیچ وجه متقاعدکننده نیست، تمامی آدمهای سریال از همسرشان جدا شدهاند و جدایی را فضیلت میدانند. تمامی زنان سریال نگاه جنسی به مردان دارند و برعکس، این همه بلاهت در موقعیتپردازی و پلانهای شلخته در یک مکان سربسته مخاطب را پس میزند.
این حجم از بهرهگیری نامناسب در ایجاد موقعیتهایی که به ناکجاآباد میرسد، فاجعه است. تا زمانی که مردم معمولی و دراکولا ساخته میشود نمیتوانیم امید به فرهنگ و اخلاق داشته باشیم، در این میان سود مالی را آقایان به جیب میزنند، اما سالها طول میکشد فرهنگ و اخلاق ترمیم شود.
منبع: الف
کلیدواژه: مردم معمولی قسمت اول
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتقاد تند روزنامه قطری از سرمربی بومی السد
به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الرایه که مهمترین روزنامه قطر است، انتقاد شدیدی از وسام رزق، سرمربی السد دارد که تیمش در ضربات پنالتی مقابل الوکره در نیمه نهایی جام حذفی کنار رفته است.
الرایه میگوید؛ تیم السد بهای سنگینی برای فلسفه وسام رزق، سرمربی این تیم در دیدار روز گذشته خود مقابل الوکره در نیمه نهایی جام حذفی قطر پرداخته است.
رسانههای قطری باخت تیمی که تا دقیقه ۷۳ با دو گل پیش بوده را نابخشودنی میدانند و نفرات انتخاب شده برای این بازی توسط سرمربی و تعویضهای او را علت اصلی این شکست برشمردند.
باخت تیم السد در نیمه نهایی جام حذفی قطر، وسام رزق، سرمربی بومی السد را در برابر توپ آتش انتقادات قرار داد و با توجه به انتقادات فراوان، ادامه حضور او در فصل جدید را بسیار سخت کرده است.
الرایه در پایان گزارش خود مینویسد:"انتظار میرود که مدیران السد در اسرع وقت قرارداد خود را با یک مربی جدید نهایی کنند؛ به خصوص که پیش از این اعلام شده بود که مربیگری وسام در این تیم یک مرحله انتقالی پس از جدایی برونو میگل بوده است."