هزینه تولید فیلم کوتاه ۴ برابر شده است/ ظرفیتی با درخشش جهانی
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۳۸۵۸
شادی کرم رودی کارگردان فیلم کوتاه و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فیلم کوتاه «هرگز، گاهی، همیشه» که به تازگی به بخش مسابقه جشنواره بینالمللی فیلم «فرایبورگ» سوئیس راه یافته است، گفت: این فیلم کوتاه دوم من به شمار میرود که در ۱۵ دقیقه و در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. «هرگز، گاهی، همیشه» درباره دختری است که از رازی درباره خواهر کوچک خود آگاه میشود و باید تصمیمی درباره این راز بگیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: این فیلم یک درام اجتماعی است که شخصیت محور است و برای اولین بار در جشنواره بوسان در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شده است.
این کارگردان جوان با اشاره به اینکه به زودی سومین فیلم کوتاه خود را نیز جلوی دوربین میبرد، تاکید کرد: در نظر دارم تا در سالهای آینده در عرصه سینمای بلند نیز قدم بردارم. مساله این است که ساخت فیلم کوتاه نسبت به گذشته بسیار سختتر شده است.
وی ادامه داد: هزینه تولید حتی در فیلم کوتاه نیز افزایش پیدا کرده است، همچنین عوامل مورد نظر معمولاً سر پروژههای سریالی هستند و به سختی میتوان عوامل پشت صحنه و جلوی صحنه را پیدا کرد و همین مساله تولید را سخت میکند.
کرم رودی گفت: متاسفانه در حال حاضر حمایت از تولید فیلم کوتاه بسیار سخت شده است و در چنین شرایطی که کرونا باعث شده است تولید سختتر شود، نیاز است تا انجمن فیلم کوتاه بیشتر از قبل هوای بچههای فیلم کوتاه را داشته باشند. چرا که هزینه تولید برای فیلم کوتاه تقریباً ۴ برابر شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه، هرسال در جشنوارههای جهانی، فیلمهای کوتاه ایرانی موفق تر از فیلمهای بلند است و معمولاً موفقیتهای خوب و حضور پررنگ و درخشانی داشته است، به همین دلیل معتقدم باید از این پتانسیل استفاده کرد.
این بازیگر که در حال حاضر در سریال شبکه نمایش خانگی «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان حضور دارد، بیان کرد: این روزها فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری را در نوبت اکران دارم.
وی تاکید کرد: این را باید بگویم که بازیگری و کارگردانی ۲ مسیر متفاوت و موازی هستند که هرکدام ارزش خودشان را برای من دارند و سعی میکنم با برنامهریزی مناسب به هردو مورد برسم.
بازیگر فیلم سینمایی «ماهی و گربه» درباره تجربه نقش آفرینی خود در شبکه نمایس خانگی ادامه داد: «مردم معمولی» یک فرمت جدید در سریال سازی در ایران است، به همین دلیل چند قسمت اول این مجموعه هزینه این شد که بتوانیم جای خود را در بین مخاطبان پیدا کنیم. خوشبختانه در چند قسمت اخیر بازخوردهای خوبی چه درباره «مردم معمولی» چه درباره نقش خودم و دیگر بازیگران داشتهایم.
کرم رودی در پایان گفت: در حال حاضر چند پروژه برای بازی به من پیشنهاد شده است، اما با توجه به اینکه درگیر پروژه «مردم معمولی» هستم، پذیرش برای بازی در این پروژهها که اکثراً پروژههای شبکه نمایش خانگی است، به بعد از پایان «مردم معمولی» موکول میشود.
کد خبر 5247411 نیوشا روزبانمنبع: مهر
کلیدواژه: فیلم کوتاه شبکه نمایش خانگی شادی کرم رودی تئاتر ایران سینمای مستند فیلم کوتاه فیلم سینمایی رادیو نمایش برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان حوزه هنری موسیقی ایرانی سریال ایرانی رادیو نمایشگاه نقاشی تئاتر شهر هنرمندان تئاتر مردم معمولی فیلم کوتاه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در کانال تلگرامی خود نوشت: صنعت خودروسازی در ایران با زور انحصار و ممنوعیت واردات است که زنده مانده است، هزینهاش هم از جان و مال مردم پرداخت میشود.
دلیل تحمل و تحمیل این هزینهها از دید سیاستگذار، احتمالا نقش غیرقابل انکار این صنعت در تولید ملی و اشتغال است.
یکی از دالانهای باریک امکان احیای صنعت خودرو در ایران، فراموشی تدریجی تولید انحصاری خودروهای سوخت فسیلی و آزادسازی تدریجی واردات آن و تمرکز بر نگاه کارآفرینانه در تولید خودروی برقی با تکیه بر تجدید ساختار صنعت خودروسازی و رقابتپذیر کردن آن بود - رگههایی از این سیاست بعضا در سخنان آقای علی آبادی وزیر فعلی صمت دیده میشد- که در حال حاضر با پرداخت دو میلیارد یوروی ناقابل به یک شرکت ساختمانی شرقی برای اختصاص بازار ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شهر تهران، در حال از بین رفتن است.
سکوت جناب آقای میرسلیم هم در این فقره جالب است!